JCB Maszyny budowlane

Wozidła

Wozidła

Wozidła marki
JCB zostały stworzone z myślą o zapewnieniu jak największej
produktywności oraz komfortu pracy operatorowi maszyny. Są one
najwyższej możliwej jakości. Charakteryzuje je duża wytrzymałość
oraz bezpieczeństwo. Wozidła JCB to gwarancja 100% odpowiedzi na
potrzeby.

Co wyróżnia
wozidła? Z pewnością niezawodny silnik. Maszyna napędzana jest
5,9 litrowym silnikiem, który ma moc brutto 150 KM przy 2200
obrotach na minutę. Gwarantuje to osiągnięcie prędkości około
40 kilometrów/h przez wozidło. Silnik redukuje poziom hałasu.
Podwyższona sprawność oraz wysokie osiągi zapewniają minimalne
koszty eksploatacji przy jednoczesnym zachowaniu zgodności z
wymogami norm dotyczącymi emisji spalin, zarówno w Europie, jak i w
Ameryce Północnej. Dzięki pompie liniowej firmy Bosch wozidła
mogą osiągać optymalny moment przy niskich prędkościach
obrotowych oraz redukować wytwarzanie się dymu poprzez dokładne
dopasowanie mieszani paliwowo-powietrznej do prędkości pracy. Co
więcej, maszyna posiada turbosprężarkę Wastegate, która
umożliwia wyższe ciśnienie wtrysku, a co za tym idzie –
precyzyjniejsze spalanie.

Na uwagę w
wozidłach zasługuje także układ napędowy. Przekładnie
gwarantują otrzymanie najlepszych i najbardziej optymalnych osiągów
przy jednoczesnym płynnym przełączaniu biegów, dzięki czemu
praca i zmęczenie operatora jest minimalizowane. Układ napędowy to
6 biegów do jazdy w przód i 3 do jazdy wstecz z opcją wyboru pracy
ręcznej lub automatycznej. Maszyna cechuje się napędem na dwa lub
cztery koła, który można zmieniać za pomocą przycisku. Mechanizm
różnicowy Super Max Trac o ograniczonym poślizgu znajduje się w
standardowym wyposażeniu każdego wozidła JCB i jest gwarancją
najwyższej możliwej przyczepności nawet na miękkim podłożu.
Projekt odlewu mechanizmu skrętu posiada odchylenie o 360 stopni,
które powoduje, że kabina nie będzie odchylać się na boki.

Do zalet wozideł
JCB z pewnością należy zaliczyć kabinę operatora. Jest
przestrzenna i zamocowana centralnie z przodu ramy maszyny, poprawia
to widoczność wokół wozidła, jak i jego stabilność. Kabina
posiada certyfikaty ROPS (na wypadek przewrócenia się maszyny) i
FOPS (na wypadek uderzenia spadającymi przedmiotami). W kabinie
znajdują się przestronne okna, które gwarantują bardzo dobrą
widoczność wokół maszyny w pełnym kącie 360°. Siedzenie
posiada: amortyzację powietrzną, pas bezpieczeństwa, dodatkowe
siedzenie dla instruktora jazdy, pochylaną kolumnę kierowniczą i
klimatyzację, to wszystko znajduje się w standardowym wyposażeniu.
Opcjonalnie, można zamówić dodatkowe rozwiązania. Aby zredukować
hałas we wnętrzu kabiny, a także zmniejszyć wibracje, kabina jest
umieszczona na amortyzatorach. Przyczynia się to do redukcji
zmęczenia operatora podczas długotrwałych robót. Przed
lakierowaniem proszkowym kabina poddawana jest 17-krotnie pasywacji.
Powstała powłoka lakiernicza to gwarancja pewnej i wyjątkowej
twardości i elastyczności.

Bardzo dobrze
skonstruowany jest układ sterowania. Wszystkie przełączniki wraz z
dźwignią zmiany biegów, kierunkowskazami, wycieraczkami i układem
ogrzewania kabiny są niezwykle proste w obsłudze i bardzo łatwo
dostępne. W kabinie jest dostępne także gniazdo zasilania 12V.

Elektroniczny
Układ Monitorowania (EMS) nadzoruje wszystkie istotne dla maszyny
funkcje i usprawnia dostęp do informacji o stanie sprzętu. W razie
usterki maszyny układ EMS wyłączy ją, aby zapewnić pełne
bezpieczeństwo operatorowi. Na potrzeby serwisu dostępna jest
opcjonalna funkcja rejestrowania, dzięki której można zapisywać
najistotniejsze parametry wozidła. Układ EMS
gwarantuje dodatkową ochronę poprzez załączenie tylko pierwszego
biegu w przypadku uniesionego nadwozia.

Koparki kołowe

722

Koparki kołowe

718

Koparki kołowe

714